een lange heenreis naar Siyut - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu een lange heenreis naar Siyut - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu

een lange heenreis naar Siyut

Door: Tibert

Blijf op de hoogte en volg Tibert

10 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Nou, we waren hartstikke op tijd in Düsseldorf, reis was super gegaan. Duitse Autobahnen hebben ook voordelen....
We konden op tijd boarden (kaartje afhalen) en zaten een half uur voor vertrek klaar, met zijn 5-en op de 43e rij naast elkaar. Vliegtuig bomvol, wat een volk. Ik schat een 400 a 450 p. Met de nieuwste films te zien. Het is natuurlijk wat krap maar uiteindelijk viel dat wel mee. Prima gegeten.
Ja, en dan Dubai, wat een vliegveld zeg. 3 straten waar mensen in elke "straat" wel in 20 verschillende vliegtuigen kunnen stappen. En elke straat is ook weer aangekleed met talloze winkels en eettenten. En liften zo groot als mijn kantoorkamer, met een prachtig design. Lekker gechilld want we moesten bijna 5 uur overbruggen. We hebben lekker genoten van 3 afhaalpizza's. Dan konden we lekker blijven zitten en hangen. Zeker voor Jente, want die is al de gehele dag niet zo lekker. Jammer was wel dat we net te weinig tijd hadden om nog wat van Dubai te zien.
Om 4.15 uur lokale tijd (2uur tijdsverschil) vliegen we door naar Dkakarta in een iets krapper zittend airoplane. Ook deze zat weer bomvol. In Djakarta aangekomen ziet het er meteen anders uit. De warmte van 30 graden valt meteen als een warme deken over je heen. En het gaat ook allemaal wat anders te werk. Voordat we doorhadden dat je eerst een visum (€30) moest aanschaffen en dan weer aansluiten in een volgende rij voor de stempels, ging wel even wat tijd overheen. Daar waar Dubai zeer professioneel overkwam, ging het nu met een "Indonesische". Iedereen is wel erg behulpzaam en vriendelijk. Maar ook dit vliegveld is best groot. Dat hebben we letterlijk ervaren. Gezien de afstanden, hadden we best een goede training voor de vierdaagse gehad. Echter, in Düsseldorf had men ons aan de balie gezegd dat onze bagage tot in Denpasar afgeleverd zou worden. Niets was uiteindelijk minder waar. Dus zijn we nog maar een 2x4daagse gelopen om alsnog de koffers op te halen om vervolgens aan de andere kant van het vliegveld weer af te geven. That's all in the game. Nu wachten op de laatste vlucht. De vermoeidheid begint er behoorlijk in te hakken. Maar gelukkig heeft de zon er ook last van want die verdwijnt ook meer en meer. We vliegen om 19.05 uur en komen om 22.05 uur aan. En daar worden we als het goed is, opgehaald. En thuis aangekomen zijn we wel zo'n 1,5 etmaal op de been.

Tibert

Hallo allemaal, dit jaar was onze jongste dochter aan haar eindexamenjaar begonnen. In navolging van haar oudere broer en zus hebben we met zijn 5-ven traditioneel een verre vakantie gepland. Na Thailand en Vietnam, zal dit jaar Bali de bestemming zijn. En net als vorige keren proberen we weer een reisverslag bij te houden. We wensen jullie veel leesplezier. Tibert.

Actief sinds 06 Juli 2014