We missen een deel - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu We missen een deel - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu

We missen een deel

Door: Tibert

Blijf op de hoogte en volg Tibert

12 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

We hadden vandaag 11.00 uur Sharp afgesproken met chauffeur Wajaan. Echter, deze keer was hij er wel maar waren wij er niet. Vanochtend was ik weliswaar om 8.30 uur wakker maar daarna weer in slaap gevallen. De rest van de familie includo! 13.00 uur werden we wakker, shame on us. De tafel netjes gedekt en een dame komt uit de keuken gelopen: Wajaan. Zij mag ons de komende weken balinees Bourgondisch verzorgen. Wat een luxe. En ze zegt heel lief tegen mij: "jullie zullen wel moe zijn geweest". Nadat alle manschappen met haar kennis hadden gemaakt, hebben we lekker ontbeten. Vervolgens koelbox in de auto en naar Ubud om wat grote inkopen te doen. Lange reis door erg druk verkeer met veel brommers. (niet zoveel als in Vietnam) en regen. In de supermarkt was het in de koeling lekker koel itt tot daarbuiten. Onderweg hadden we het over Nederland tegen Brazilië. Volgens Wajaan werd deze de 15e uitgezonden. Dat klopt voor de plek waar hij het wilde gaan kijken. Maar dat is niet wat wij wilden. Wij wilden live natuurlijk! Wij terug opnieuw het centrum in langs een kroeg waar we iets op borden hadden zien staan. Naar binnen en vragen: ja wij zenden hem vannacht om 4.00 uur live uit. Joepie!!
Wajaan ook blij want hij is ook een voetbalfan. Terug in het huisje had de keukenprinses Wajaan snel een heerlijke bami-maaltijd bereid. Tijdens het eten bespraken we de diverse tijdscenario's voor morgenvroeg. Blijven we wel of niet na de wedstrijd hangen in Ubud (rond 6.00 uur) om te ontbijten,over de markt te lopen (als deze al open is althans) en het paleis te bezoeken. Of komen we meteen naar huis. We besloten keukenprinses Wajaan in ieder geval te zeggen dat ze later kon komen.
EN TOEN WAS HET DONKER
IN het gehele resort viel de electriciteit uit. Jouri met de man van de bewaking met handen en voeten in gesprek. Als hij het goed begrepen had, werd er aan gewerkt.
Inmiddels had Femke een aantal kaarsen gevonden die her en der werden verdeeld. Ooohhhh wat mooi en gezellig. Na een klein uurtje deed alles het weer. Iedereen hangt, slaapt, dudokuut en leest een beetje. We wachten gewoon tot Wajaan ons om 3.00 uur komt ophalen...

Tibert

Hallo allemaal, dit jaar was onze jongste dochter aan haar eindexamenjaar begonnen. In navolging van haar oudere broer en zus hebben we met zijn 5-ven traditioneel een verre vakantie gepland. Na Thailand en Vietnam, zal dit jaar Bali de bestemming zijn. En net als vorige keren proberen we weer een reisverslag bij te houden. We wensen jullie veel leesplezier. Tibert.

Actief sinds 06 Juli 2014