Tulamben - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu Tulamben - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu

Tulamben

Door: Tibert

Blijf op de hoogte en volg Tibert

15 Juli 2014 | Indonesië, Tulamben

Ik had van te voren bij het Matahari dive hotel al een boeking gereserveerd. Vlak voor het hotel moesten we echter stoppen want er was een ogenschijnlijk zwaar ongeluk gebeurd tussen een (Engelse) brommerrijder en een vrachtwagen. De jongen van de brommer zat tegen een muur en zakte steeds weg. Veel mannen eromheen die met hem bezig waren maar onze Florence Nightengale spoedde zich erbij om raad en hulp te bieden. De brommer was volledig totalloss en in 1000 stukjes. Femke wilde hem horizontaal leggen maar hij bleek weer wat bij te komen. Opstaan ging aanvankelijk niet maar met enige hulp werd hij naar een auto ondersteund, althans in eerste instantie. Halverwege zakte hij echter weer weg en droegen we hem de auto in. Uiteindelijk werd hij snel naar het ziekenhuis een paar km verderop gebracht. Een aantal maten bleven verdwaasd achter.
Snel daarna ingecheckt. Even leek dat mis te gaan want Lagarde was nergens geregistreerd maar gelukkig wel mr. Tibert. Voor morgen een skubaduik (een eerste duik) geregeld. Wajaan geld gegeven voor overnachting en eten, hem zien we overmorgen wschl weer terug. Het hotel ligt vlak aan zee (3 meter lopen en je staat in zee). We kregen een lekker welkomstdrankje. Ondanks de flinke wind was het weer lekker zonnig en werd het wat warmer. Na een strandwandeling en wat chillen had ik via tripadvisor een van de leukste restaurants uitgezocht: Lesehan Segara Tegeh, net iets buiten het centrum. Super lekkere gegeten, en weer vooral local. En zeker weer erg vriendelijke mensen.
Na nog een drankje aan het strand, nu rusten voor ons duikavontuur van morgen.

• 15 Juli 2014 - 18:09

Daniel:

Wauwza, wauwza, wat een fraaie belevenissen. In de foto's op deze site zitten regelmatig plaatjes op de kop bij. Is dat omdat jullie aan de andere kant van de wereld zijn?

Haal er uit wat erin zit en ga doorrrrrrrrr!

Goeds, liefs en likes!

Daniël

• 15 Juli 2014 - 18:46

Paul:

Mr. Tibert vindt ik wel een bijzonder.

mooie en herkenbare fotos.
    Sommige staan wel op zn kop

grtz

Tibert

Hallo allemaal, dit jaar was onze jongste dochter aan haar eindexamenjaar begonnen. In navolging van haar oudere broer en zus hebben we met zijn 5-ven traditioneel een verre vakantie gepland. Na Thailand en Vietnam, zal dit jaar Bali de bestemming zijn. En net als vorige keren proberen we weer een reisverslag bij te houden. We wensen jullie veel leesplezier. Tibert.

Actief sinds 06 Juli 2014