Lokale markt Klungkung - Reisverslag uit Klungkung, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu Lokale markt Klungkung - Reisverslag uit Klungkung, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu

Lokale markt Klungkung

Door: Tibert

Blijf op de hoogte en volg Tibert

22 Juli 2014 | Indonesië, Klungkung

Lokale markt in Klungkung
We wilden graag nog wat struinen over een lokale markt. Zo gezegd zo gedaan. Wajaan reed ons naar Klungkung. Mooie ervaring. En vooral geen heetgebakerde mensen die kostte wat kost iets wilden verkopen. Nee vooral een vriendelijk "Hello". En bijzondere dingen gezien. Onbekende fruitsoorten, noten, groenten, als het dat al waren. Een standje met 15 soorten zeisen en dito stelen, authentieke vervuilde looppaden en nog veel meer. Hier kom je echt bij het authentieke Bali. Ik heb op deze markt ook geen westerling gezien. Oh ja, en we hebben daar nog wat snuisterijen gekocht waarvan we niet echt weten wat het is. Dat gaan we vanavond of een van deze dagen wel proeven. In het verlengde van deze authentieke ervaring reed Wajaan, overigens onbedoeld en ongevraagd, ons door de echte woongemeenschappen rond. Wat hebben wij het toch goed. Onderweg moesten we nog water kopen voor in het huis. 1 can water van 10 liter 15.000 roepiah (ong € 1). Dat was dezelfde prijs als voor een pakje sigaretten die ik voor Wajaan kocht. Beetje tegen mijn principes maar ik denk toch dat ik hem daar mee blij gemaakt heb. Thuis had onze keukenprinses weer een heerlijk maal bereid. En moest ik 'S avonds een zwaar kaartverlies tegen Femke op de koop toe nemen van deze prachtige dag.

Tibert

Hallo allemaal, dit jaar was onze jongste dochter aan haar eindexamenjaar begonnen. In navolging van haar oudere broer en zus hebben we met zijn 5-ven traditioneel een verre vakantie gepland. Na Thailand en Vietnam, zal dit jaar Bali de bestemming zijn. En net als vorige keren proberen we weer een reisverslag bij te houden. We wensen jullie veel leesplezier. Tibert.

Actief sinds 06 Juli 2014