Skubaduik - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu Skubaduik - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu

Skubaduik

Door: Tibert

Blijf op de hoogte en volg Tibert

16 Juli 2014 | Indonesië, Tulamben

Vandaag komt ons doel van onze reis aan bod: duiken. Aanvankelijk was het de bedoeling dat we allemaal onder water zouden gaan. Echter Femke was bang dat ze door de schommelingen ziek zou worden (hetgeen bij haar heel realistisch is) en deed niet mee. Na de leuke en professionele instructie door Dede (en Nana), kregen we de eerste praktijk in het kleine zwembad. Daarna volgde een interessante duik van minuten naar een soort onderwater-kerkhof vlak voor de kust van het hotel (de duikschool is onderdeel van het hotel). Een mooie ervaring met een prachtig en kleurig landschap van verschillende vissoorten ! Na de lekkere lunch in het restaurant van het hotel, een 2e duik naar het Liberty wreck, blijkbaar een zeer befaamde duikplek onder de kenners, zeker gezien het groot aantal bussen dat daarvoor deze kant uitgekomen is. Ons water heb je van die drukte overigens geen last. Daarvoor is de plek te uitgebreid. Erg indrukwekkend. Niets vermoedend duik je naar beneden en plotsklaps zie een ware Titanic boven je verrijzen. Vervolgens een site-seeing rondom de boot en er zelfs dwars doorheen. Wow! Daaromheen kwamen alle soorten uit de film Nemo voorbij. Een van de hoogtepunten was ook dat Nana bananen had meegenomen om te voederen. Daar heb ik van geleerd dat vissen geen verstand hebben. Zien ze de banaan, komen ze met 10-tallen op je af, verberg je de banaan weer, gaan ze weer verder. Maar op het moment van voederen, ben je volledig omringd. Helaas geen foto's hiervan. Weer uit het water, sloeg de vermoeidheid toe en was het tijd om wat te hangen. Wel nog even pinnen waardoor ik mij weer miljonair voelde. Via tripadvisor een restaurant uitgezocht maar uiteindelijk op een andere super plek gegete (warung komang) met local eten en live muziek. Nu mijmerend bij de zee en halve maanlicht, nagenietend van deze mooie dag.

Tibert

Hallo allemaal, dit jaar was onze jongste dochter aan haar eindexamenjaar begonnen. In navolging van haar oudere broer en zus hebben we met zijn 5-ven traditioneel een verre vakantie gepland. Na Thailand en Vietnam, zal dit jaar Bali de bestemming zijn. En net als vorige keren proberen we weer een reisverslag bij te houden. We wensen jullie veel leesplezier. Tibert.

Actief sinds 06 Juli 2014