een mooie en sportieve dag - Reisverslag uit Kintamani, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu een mooie en sportieve dag - Reisverslag uit Kintamani, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu

een mooie en sportieve dag

Door: Tibert

Blijf op de hoogte en volg Tibert

25 Juli 2014 | Indonesië, Kintamani

Vandaag een superlang gehad. Wajaan pikte ons om 8.45 op (hij zou om 8.00 uur komen en wij dus om 6.30 uur op om weer heerlijke turnaround bitches te maken, we hadden het wsch verkeerd begrepen) om richting Gianyar te gaan. We hadden bij de organisatie Bintang een 4 uur downhill biking (fiets) tour gereserveerd. Na daar aangekomen te zijn werden we met een ander Nederlands gezin uit Limme (Erik, Annemieke, Amber en Koen) in een busje naar Kintamani vervoerd alwaar we in een megagroot restaurant op een kop koffie/thee en gebakken banaan werden getrakteerd. Waren we in een mega toeristisch evenement beland? We hoopten natuurlijk van niet. Gelukkig was dit slecht begin het enige kritische punt van deze trip. We kregen een fiets toegewezen en met onze gids Ceder hadden we in de bus al kennis gemaakt. In ons groepje van 9 begeleid door Ceder en een andere fietser en gevolgd door een bezemwagen met materiaal, extra fietsen ed, gingen we op pad. 85% dalen, 15% klimmen. Een fantastische tocht, werkelijk waar. We hebben met zijn allen genoten van de omgeving van rijstvelden, sinaasappelplantages, dorpen waar we op vriendelijke manier begroet werden door jong en oud, waar Ceder alle tijd nam om ons uitleg te geven over wat we vroegen, steeds alles goed afstemde met de groep, met trots en hoop vertelde dat Indonesia wschl een nieuwe president zou krijgen die de corruptie zou aanpakken en het land aan infra structurele verbeteringen zou helpen, meer een man van het volk was dan de huidige president die vooral aan zelfverrijking deed. Grappig dat ik een tijdje naast hem gefietst heb en hij mij vroeg wat ik deed. Nadat ik hem dat verteld had hebben we gefilosofeerd Over zijn droom namelijk een business voor zichzelf. Hij heeft slechts een week op de uni kunnen studeren. Hij moest dit noodgedwongen afbreken omdat zijn vader een zware voetpedalen moest ondergaan en zij. Studiekosten gebruikt moesten worden voor de medische kosten voor zijn vader. Heel jammer "but it is ok!" De tocht is echt aan te bevelen. Na nog even de lokale markt van Gianyar bezocht te hebben, op weg naar huis waar we door Wajaan op een heerljke Gado Gado maaltijd getrakteerd werden. Wat een mooie dag!

Tibert

Hallo allemaal, dit jaar was onze jongste dochter aan haar eindexamenjaar begonnen. In navolging van haar oudere broer en zus hebben we met zijn 5-ven traditioneel een verre vakantie gepland. Na Thailand en Vietnam, zal dit jaar Bali de bestemming zijn. En net als vorige keren proberen we weer een reisverslag bij te houden. We wensen jullie veel leesplezier. Tibert.

Actief sinds 06 Juli 2014