Dagje vis en strand - Reisverslag uit Nusa Dua, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu Dagje vis en strand - Reisverslag uit Nusa Dua, Indonesië van Tibert Lagarde - WaarBenJij.nu

Dagje vis en strand

Door: Tibert

Blijf op de hoogte en volg Tibert

26 Juli 2014 | Indonesië, Nusa Dua

Vandaag gaan we naar een dagje strand. Op advies van Nancy gingen we naar Kuta beach, een lekker rustig plekje voor een hotel Melia waar je wat " lekkere versnaperingen" kon krijgen. Op weg daar naar toe zouden we de visafslag in Kedonganan/Jimbaran gaan bezoeken. De plek waar alle vissersboten hun vis naar toe brengen. Honderden kilo's in alle soorten, maten en kleuren. Erg indrukwekkend. Ter plekke kon je ze ook laten fileren. En dat gebeurde op een manier waarop er nog nauwelijks vis aan de graat bleef zitten. Na daar een 45 minuten doorheen te zijn gelopen, wilden we even op het strand de visresten van onze slippers afspoelen. Op dat moment kwam er net een nieuw vissesbootje aan. Ze hadden oa 3 grote tonijnen gevangen, net als uit het Discovery- programma. De markt is de gehele dag te bezichtigen. Daarna snel nog even een favoriet restaurantje van Wim en Ans gereserveerd om vanavond te dineren bij de zonsondergang. We hebben Wajaan voor de 10e keer gevraagd om met ons mee te eten, maar helaas.
Toen op weg naar het strand dat lag op het schiereiland van Bali nl. Bukit Badung. Dit schiereiland is van een hele andere orde dan de rest van Bali. Geen koffie-, rijst- of sinaasappelplantages. Alleen maar ruig rotswerk en veel struikgewas. We gingen naar het oostelijk deel, net onder Nusa Dua. Het was even zoeken naar een zoals gezegd nog wat onontgonnen gebied. Nadat we eerst niet verder konden en door de poortwachters verteld kregen dat het hotel geen gasten had en nu alleen prive huis was, konden we wel via een andere weg naar het strand. Daar aangekomen ging ik met Jouri even polshoogte nemen door een trede of 500 af te dalen. Daar troffen we heel klein strandje aan met weinig mogelijkheden tot zwemmen. Dus weer die verd.. 500 treden naar boven. Jouri was hier duidelijk een stuk fitter in. Boven aangekomen probeerde ik Wajaan buiten adem uit te leggen dat het dit niet was. Jouri was inmiddels in gesprek geraakt met 2 Amerikanen die hem een ander strand adviseerde: Pantai Padawa. Na wat omwegen en half door de jungle gereden te hebben, kwamen we daar. Een volledig nieuw aangelegd gedeelte met in de rotsen uitgekapte nissen met holy's daarin. Leuke niet te drukken omgeving waar de zee alleen een sterke stroming kende en je dus niet verder dan een meter of 15 het water in kon. Was lekker maar we hadden gehoopt op iets meer.

• 28 Juli 2014 - 15:38

Resie En Ed Oes Kirchroa:

Hallo Femke, Tibert, Jitske, Joerie en Jente,

Vandaag (eindelijk) jullie hele reisverslag vanaf de eerste dag gelezen.
    Het is een geweldig verslag van een boeiende reis.
    Ook de foto's zijn erg mooi.
    Wij wensen jullie nog een paar prachtige dagen en daarna (vooral) weer goed thuis !

Groetjes uit het verre Kirchroa.
    Hier is het overigens ook bloedheet.

Resie en Ed

Tibert

Hallo allemaal, dit jaar was onze jongste dochter aan haar eindexamenjaar begonnen. In navolging van haar oudere broer en zus hebben we met zijn 5-ven traditioneel een verre vakantie gepland. Na Thailand en Vietnam, zal dit jaar Bali de bestemming zijn. En net als vorige keren proberen we weer een reisverslag bij te houden. We wensen jullie veel leesplezier. Tibert.

Actief sinds 06 Juli 2014